Masif An-22 Antei (Antheus), şu ana kadar inşa edilmiş en büyük turboprop motorlu uçaktır. Bu uçak, Airbus A340-300 tipi uçağına yakın maksimum kalkış ağırlığına sahip olup Sovyetler’in askeri birimlerinin kargo uçağı ihtiyacı için tasarlanmıştır.
An-22 (NATO’daki adı ile Cock raporlama), 27 Şubat 1965 tarihinde ilk uçuşunu yapmıştır ve döneminin en büyük uçağı olmuştur. An-22’in Aeroflot üretimi Sovyet Hava Kuvvetleri için 60’lı yıllardan 1974 yılına kadar devam etmiştir..
An22, 1967 yılında, 25,748ft (7848m) yükseklikte 100 ton (220.500 £) ağırlığında metal bloklar taşıması kayıtlara geçmiştir. Maksimum yükü 2000m (6562ft) yüksekliğe kadar kaldırdığı ve ayrıca da 104,444kg (221.443 £) bir yük taşıması kayıtlara geçmiştir. Sınıf hız kayıtlarının bir kolu da 50,000kg (110.250 £) yükü ile 1000km (540 nm’lik) devre etrafında 608.5km / h (328kt) bir hızın gerçekleşmesi ile 1972 yılındaki kayıtlarında tutulmuştur.
Bunun yanı sıra Aeroflot An-22s, az gelişmiş bölgelere yaygın olarak askeri nakliye ve sivil işler için ulaşım sağlayan bir köprü görevi görmüştür.
Ayrıca en güçlü turboprop motorları olan Tupolev Tu-95 bombardıman ve deniz karakol uçakları ve Tu-142 Bear tipi uçaklar ile An-22’in en belirgin özellikleri NK12 türboproplar dahil olmak üzere kapsamlı navigasyon ve hassas damla aviyonik gibi teknik özelliklere sahip olmasıdır.