KARGO UÇAKLARI / ANTONOV AN-22

Yolculuk Hızı: 740 km/h - Uçuş Mesafesi: 10950 km - Tonaj: 50 T - Hacim: 650 m3

Masif An-22 Antei (Antheus), şu ana kadar inşa edilmiş en büyük turboprop motorlu uçaktır. Bu uçak, Airbus  A340-300 tipi uçağına yakın maksimum kalkış ağırlığına sahip  olup Sovyetler’in askeri birimlerinin kargo uçağı ihtiyacı için tasarlanmıştır.

An-22 (NATO’daki  adı ile Cock raporlama),  27 Şubat 1965 tarihinde ilk uçuşunu yapmıştır ve  döneminin en büyük uçağı olmuştur. An-22’in Aeroflot üretimi  Sovyet Hava Kuvvetleri için 60’lı yıllardan 1974 yılına kadar devam etmiştir..

An22,  1967 yılında, 25,748ft (7848m) yükseklikte 100 ton (220.500 £) ağırlığında metal bloklar taşıması kayıtlara geçmiştir. Maksimum yükü 2000m (6562ft) yüksekliğe kadar kaldırdığı ve ayrıca da 104,444kg (221.443 £) bir yük taşıması kayıtlara geçmiştir. Sınıf hız kayıtlarının bir kolu da  50,000kg (110.250 £) yükü ile 1000km (540 nm’lik) devre etrafında 608.5km / h (328kt) bir hızın gerçekleşmesi ile 1972 yılındaki kayıtlarında tutulmuştur.

ANTONOV AN-22

Bunun yanı sıra Aeroflot An-22s, az gelişmiş bölgelere yaygın olarak askeri nakliye ve sivil işler için ulaşım sağlayan bir köprü görevi görmüştür.

Ayrıca en güçlü turboprop motorları olan Tupolev Tu-95 bombardıman ve deniz karakol uçakları ve Tu-142 Bear tipi  uçaklar ile An-22’in en  belirgin özellikleri NK12 türboproplar dahil olmak üzere kapsamlı navigasyon ve hassas damla aviyonik gibi teknik özelliklere sahip olmasıdır.

Bunu Paylaş

Back to Top