KARGO UÇAKLARI / MCDONNELL DOUGLAS DC10

Yolculuk Hızı: 908 km/h - Uçuş Mesafesi: 6482 km - Tonaj: 65 T - Hacim: 484 m3

McDonnell Douglas DC-10 Üç motorlu, orta ve uzun mesafeler için tasarlanmış, geniş gövdeli uçak. İki motor kanatlarda yer alırken üçüncü motor kuyrukta, dikey stabilizatörün altına yerleştirilmiştir.

Piyasa şartlarında Airbus A300, Boeing 747, ve Lockheed L-1011 Tristar ile yarışmıştır. Üretimin bittiği 1989 yılına dek 389 adet üretilmiştir. Ayrıca Amerikan Hava Kuvvetleri için de KC-10 Extender markası ile havadan havaya yakıt ikmali amaçlı 30 adet uçak üretilmiştir. Yerini daha sonra 1990 yılında servise giren MD-11’e bırakmıştır.

DC-10 planlaması 1967 yılında başlamıştı. McDonnell Douglas’ın McDonnell Aircraft Corporation ve Douglas Aircraft Company şirketlerinin 1967 yılındaki birleşimi sonrası ilk taşımacılık amaçlı uçağı olacaktı. Özellikle American Airlines için 747’ye rakip olabilecek bir uçak olması amacı ile tasarlanıyordu. İlk uçuş 29 Ağustos 1970 yılında gerçekleşti. 5 Ağustos 1971’de de American Airlines tarafından ticari uçuşlar için teslim alındı.

MCDONNELL DOUGLAS DC10

3 Mart 1974 Yılında Türk Hava Yollarına ait Dc 10-10 tipi uçak,kargo kiliti hatası yüzünden,Paris yakınlarında yere çakılmıştır.335 Yolcu ve 11 Mürettebattan hepsi yaşamını yitirmiştir.

İlk sürüm DC-10 lar seri 10 olarak biliniyordu ve menzilleri 6,112 km. idi. Seri 20 de bu mesafe 9,265 km. ye, seri 30 da 10,010 km. ye dek çıktı.

446. ve son DC-10 1988 Aralığında bitirilerek Nigeria Airways’e teslim edildi.

Günümüzde yüksek taşıma kapasite nedeniyle pek çoğu kargo uçağina cevrildi. 2008 yılında ise yolcu taşıyan bir tek Biman Banglades Dc10-30 uçaği yolcu taşımaya devam etmektedir.

7 Aralık 2013 itibari ile de yolcu taşımaya devam eden Biman Bangladeşte son yolcu taşıma uçuşunu yapacağını bildirmiştir. Dc-10 meraklıları içinde şubat 2014′ te Dakka’dan İngiltereye bir uçuş planlamaktadır.

Bunu Paylaş

Back to Top