ÖZEL JETLER / BOMBARDIER LEARJET 60XR

Yolculuk Hızı: 843 km/h - Koltuk Sayısı: 8 - Mesafe: 4461 km -

Learjet60, yüksek hızlı seyir seviyeleri ile faaliyetleri, ekonomik ve güvenilir iş jetidir. Learjet60 hayatımızda beklentileri karşılayabilen modeldir. Learjet60’ın kabini Learjet serisinin en büyüğüdür. 7 ve 8 yolcu için oldukça büyük bir kabin tasarlanmıştır.  Kullanışlı çalışma masaları ve radyo telefonu gibi olanaklar sunmakta istediğiniz gibi bir ekipman da tasarıma eklenebilmektedir.

BOMBARDIER_LEARJET_60_inside

Learjet60’ın  en güçlü özelliği seyir performansıdır. 23.500 libre maksimum kalkış ağırlığında en az 14 dakika içinde 43.000 feet’e tırmanabilmektedir. Seyir halinde, 457 knot (yaklaşık .76 Mach) hıza ulaşabilmektedir. Altı ya da yedi yolcu taşıyabilmekte 2,590 mil (2250 deniz mili) ile bir kıtalararası menzile sahiptir. Saatte 203 litre ortalama yakıt tüketimi ile Learjet60 küçük hafif özel jetler için şaşırtıcı sonuçlar vermektedir.

Learjet60’ın hızdaki büyük faktörü onun aerodinamik tasarımıdır. Bir Learjet’de ilk defa NASA / Boeing Tranair hesaplamalı akışkanlar dinamiği (CFD) yazılımı kullanılmıştır.

Learjet60’ın motorları iki adet Pratt & Whitney Canada PW305A Turbofan motorlarıdır. Bunlar düz oranlı itme kalkış gürültüsünü azaltmak için 4.600 libre, ancak itme olarak 5.225 libreye sağlama kapasitesine sahiptir. Gürültü seviyelerini azaltmak için kalkışta 70.8 EPN db çıkışı ve iniş için bir 87.7 EPN db gürültü seviyesi sonuçlanmıştır. Motorun tüm fonksiyonları FADEC (Dijital Motor Kontrolü) sistemi ile elektronik olarak kontrol edilir. Otomatik pilotun yükünü azaltmak için uçuş motor performansını düzenler.

BOMBARDIER LEARJET 60XR

Bir Learjet’den beklenilen, Learjet 60’ın iyi performans göstermesidir. Yeni hız orantılı burun tekerlek direksiyon sistemi, jeti yere indirmek için daha kolay ve güçlü tekerlek frenleri ile iniş ve zemin kontrolü yapabilmektedir.

Learjet60’da,  entegre edilmiş ProLine4 aviyonik sistemi kullanılmaktadır. Diğer uçuş sistemleri ve kontrolleri tüm bağlantılar bir IAPS (Entegre Aviyonik İşleme Sistemi) tarafından merkezi olarak kontrol edilmektedir. Şık görüntülü, modern bir kontrol paneli düzeni için dört büyük formatlı elektronik ekranlar konsolide edilmiştir. IAPS, kısa menzilli navigasyon için bir uçuş rehberlik sistemi ve FMS içermektedir. Otomatik Allied Signal dijital kabin basınçlandırma sistemi, pilot girişi için herhangi bir ihtiyaç olmadan uçuş boyunca kabin basıncını düzenlemektedir.

Bunu Paylaş

Back to Top